114 1
Periscope

Periscope – začínáme

Živé vysílání přes Internet pro každého.

Stále více technologickým „možností“ se stává naprosto volně dostupné pro každého. Periscope je aplikace umožňující živé vysílání prakticky kdykoliv přímo přes kameru Vašeho mobilu. Vysíláte do celého světa, „jen tak.“

Zdaleka se nemůžu považovat ještě za experta na Periscope. Zatím jsem ve fázi studia a testování, proto sama ještě nevysílám. Můj profil najdete standardně pod @lenkakaclova, stejně jako Twitter. Vzhledem k tomu, že se jedná o živé vysílání, je potřeba se s platformou a jejím fungováním opravdu dobře seznámit. A nejen to, je zapotřebí příprava, strategie a plán jako u každé jiné sítě.

Moje nadšení je ale obrovské. Kde jinde se může stát, že s Vámi budou v live vysílání komunikovat lidi, ke kterým je téměř nemožné se dostat. Lidé s obrovským knowhow ve svých oborech jsou najednou live před Vámi a Vy jste s nimi v přímém kontaktu.

periscope

 

Začínáme vysílat s Periscope

Rozhodla jsem se sepsat první průřez pro začínající. Takový Periscope 101:) Základem jako všude je správně vyplněný profil, kvalitní obsah a pravidelnost vysílání. Žádné překvapení.

Periscope je aplikace od Twitteru. Díky mobilu či tabletu můžete začít kdykoliv vysílat. Pozor! Záznam Vašeho vysílání je nově dostupný neumezeně, ukládá se!  Dříve bylo možné shlédnout video pouze po dobu 24 hodin a následně navždy zmizelo. Výhodou je, že jej můžete uložit do svého zařízení, upravit a následně nahrát na YouTube.  Tuto možnost určitě budu využívat já, minimálně u těch obsahově zajímavých.

Jak získat publikum

Teď přichází ovšem to náročné. Nemáte-li publikum na Periscopu ani na Twitteru (důrazně doporučuji Periscope se svým Twitterem propojit), bude obtížnější ostatním o svém vysílání říct. Takže.. Ze začátku velmi dobré promo na sociálních sítích, že budete vysílat a kdy, ukládat vysílání na YouTube a důrazné call-to-action přímo během vysílání. Jen nutné  poprosit sledující o další sdílení, snažit se co nejvíce rozkřiknout, že vysíláte. Existuje i opačná možnost, nechcete-li vysílat veřejně, můžete vysílání uzavřít jen pro vybrané uživatele.

V každém videu, pokud chcete, aby ho sledovatelé sdíleli, řekněte, JAK to mají udělat! Platí to pro právě sledující i pro ty, co se dívají na záznam. Pro iOS platí přetažení doprava, pro Android přetažení nahoru. Během sledování vysílání (zmenší se Vám obrazovka) se Vám nabídne možnost sdílení.

Sdílejte svou polohu! Přes mapu je možné si dohledat aktuální vysílající. Pokud mě zajímá, kdo v Čechách právě vysílá, dohledám si Českou republiku a vidím přesnou lokalitu, kdo a o čem vysílá. Zde bude hrát velkou roli i právě dobře a zajímavě vyplněný profil a hlavně název videa. Proč by se měli dívat právě na Vaše vysílání? Název je velmi důležitý. Stejně tak jako hashtagy či označení uživatelských jmen (v případě, že vysíláte například s další osobou). Nadpisy se sdílí i na Twitter, jsou tedy dohledatelné díky těmto zmínkám.

Aktivujte si automatické sdílení na Twitter. Jakmile začnete vysílat, mohou Vás sledovat i ti, kteří ve svých mobilech a tabletech Periscope nemají stažený a to přes webové rozhraní. Twitter nasdílí název a URL adresu Vašeho vysílání, čímž se k němu může dostat mnohem větší publikum. Automatické sdílení spustíte kliknutím na ikonu Twitteru před zahájením vysílání.

Perličky

Klíčový je i úvodní obrázek videa známý jako thumbnail. Ten se vytvoří z úplně prvního zachyceného záběru. Profíky tedy často vidíte kamerou zachytit na svých počítačích úvodní nadesignovaný obrázek nebo titulku, chcete-li, nebo zajímavý předmět, set, lokalitu apod. Vytváří tak právě úvodní foto a teprve poté přepínají kameru na sebe. Když budou uživatelé hledat, co sledovat, uvidí v náhledu právě tento úvodní záběr, proto je potřeba s ním vždy počítat dopředu a připravit se na něj.

Chcete sbírat srdíčka. Během každého vysílání Vám mohou sledující pomocí poklepání na video poslat libovolný počet srdíček. Čím více jich dostanete, tím se zvětšuje Vaše šance dostat se mezi doporučená vysílání, budujete tím jakousi popularitu na Periscopu. Kvůli obchodováním s těmito lajky Periscope nastavil limit 500 srdíček na vysílání pro jednoto uživatele. Můžete jich dát více, ale do statistik se vysílajícímu započítá pouze tento limit 500. Spekulovalo se o odchodu z vysílání a novému přihlášení, čímž se zresetuje počet a začínáte od nuly, ale osobně zatím nemám vyzkoušeno, zda toto nové načítání u daného uživatele skutečně načte „dalších“ pět set srdíček.

Přepínání přední a zadní kamery mobilu usnadňuje vysílání. Je tam sice drobný výpadek zvuku než se kamera přepne, ale není to naškodu. Vysílá se zpravidla vždy přední, abyste se viděli a pokud něco ukazujete, také chcete vidět, co točíte, takže je mnohem jednodušší kameru přepnout než se natáčet s mobilem. Pokud nepřepínáte pořád tam a zpátky, nikdo to nebude řešit.

Zajímají Vás další tipy a informace o Periscopu? Již brzy vás čeká pokračování.

O autorce:

Jsem jednatelkou společnosti Just Media s.r.o., lifestylová bloggerka a máma. Fascinuje mě svět sociálních sítí, budování značky, marketingové strategie a business coachingu. Miluji svou rodinu, cestování, sport a diy projekty.

PODOBNÉ ČLÁNKY

Zanechte Váš komentář

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

Buďte se mnou v kontaktu!

Najdete mě zejména na těchto sociálních sítích:

Přihlašte se k newsletteru.